maandag, 10 april 2017

My Dazzling Life | Diary Maart 2017

Geschreven door
My Dazzling Life - Maart '17!! My Dazzling Life - Maart '17!!

Elke maand vind je een nieuwe versie van My Dazzling Life! Maandelijks neem ik je mee en geef ik je een kijkje in mijn leven. Van wat ik heb gedaan, waar ik ben geweest en wat me zoal bezighoudt. En wie weet kun je daar voor jezelf wat inspiratie uithalen! Live the Life you Love!!

In dit artikel vind je My Dazzling Life Maart 2017! Deze diary is iets later online gekomen, dan wat je gewend bent van mijn diaries. Dat alles heeft te maken met onze reis door Iran die we eind maart en begin april maakten. Maart was dus de maand van een mooi avontuur in Iran! Voor deze reis plaatsvond heb ik natuurlijk ook nog wat andere dingen gedaan in maart. Dus ben je nieuwsgierig, kijk en lees dan gauw mee!

Maart 2017 | Diary

Zoals ik al vertelde staat deze diary van maart iets later online. Begin april kwamen we terug van een mooie reis door Iran en hoewel ik (nu ik dit artikel schrijf) alweer precies een week thuis ben, pak ik nu mijn blog pas weer op. Waarom? Ik had het gewoon té druk met mijn werk als ambulant hairstyliste. Daarnaast kwam ik stront verkouden met een verstopt oor (tijdens de vlucht vreselijke oorpijn) het vliegtuig uit. Ik was eigenlijk gelijk alweer toe aan vakantie ;-). Nu gaat het weer veel beter, dus ga ik weer lekker aan de slag met mijn blog!

Maart stond in het teken van de voorbereidingen van onze reis naar Iran. Een drukke maand met dingen regelen voor de reis (Iran is iets lastiger qua dingen plannen dan een "gewoon" land), veel werken (als ik op vakantie ga heb ik het ervoor en erna mega druk) én ik had ook nog wat leuke dingen aan de hand. Laten we gauw beginnen bij het begin!

Spring is coming!

Eindelijk werd het wat beter weer in Maart! De natuur begint weer volop in bloei te raken en het zonnetje laat zich gelukkig weer wat meer zien. Dat maakt het wandelen met Dobby toch wat fijner :-)!

lente

Naar het strand

Hoewel ik heel dicht bij het strand woon, kom ik er in de zomer bijna nooit... Nu met Dobby is het heerlijk om lekker een strandwandeling te maken bij mooi weer. De hondentraining werpt zijn vruchten af, want hij kan op het strand heel goed los van de lijn lekker vrij rondlopen.

strand

Uit eten met vrienden

Hoe ouder we worden merk ik dat iedereen het steeds drukker heeft met zijn/haar eigen leven. Dat is ook logisch. Na lange tijd zijn we weer eens gezellig met onze vriendengroep uit eten geweest bij Humphrey's in Den Haag. Dat moeten we toch maar weer eens wat vaker gaan inplannen!

uit eten

Foute party Q-Music

Samen met een vriendin heb ik afgesproken dat we als we jarig zijn een cadeau aan elkaar geven in de vorm van een activiteit of iets dergelijks. Ik gaf haar voor haar verjaardag een ticket voor de foute party van Q-Music in het Carlton Hotel in Naaldwijk.

qmuisc

Dit keer zijn we ook iets meer fout verkleed gegaan dan de eerste keer dat we hier waren. Ik scoorde een spiegel jurkje/lang shirt, dus goed fout was het zeker ;-)! Ook hier merk ik dat we ouder worden... We moesten allebei een paar dagen bijkomen ;-).

foute party

Iran!!

Iran here we come! Hoewel best wel veel mensen een bedenkelijk gezicht trokken na het horen van onze reisplannen naar Iran (ik heb ook echt hele vreemde opmerkingen gekregen), ging ons wanderlust hart sneller kloppen (in positieve zin) toen we vroeg in de ochtend naar Schiphol vertrokken. Ons Iran avontuur was begonnen!

Met een aardige planning voor deze reis ontbraken er nog wat dingen die we uiteindelijk pas in Iran konden regelen. Het is voor een land als Iran iets lastiger om bepaalde dingen van tevoren te boeken en vast te leggen, dus we zouden wel zien ;-).

In Iran heb ik meer dan 1000 foto's gemaakt en heb ik behoorlijk wat gefilmd. Dat ga ik natuurlijk niet allemaal in deze diary laten zien. Op Dazzling Travels zullen er verschillende blogs online komen met uitgebreide informatie en beeld over deze reis. Voor nu laat ik van iedere dag wat zien.

vliegtuig

We vlogen niet rechtstreeks naar Iran, maar met een tussenstop in Rome. Na een paar uur wachten vervolgden we onze vlucht met als eindbestemming Teheran!

Zodra het vliegtuig de grond raakten werd er omgeroepen dat het voor iedere vrouw (ongeacht het geloof) verplicht is om in Iran een hoofdoek te dragen. Natuurlijk was ik daarvan op de hoogte, dus haalde ik mijn hoofdoek uit de rugzak en bedekte mijn blonde haren.

Teheran

Na een gebroken nacht kwamen we aan in ons hotel in Teheran, de hoofdstad van Iran. Omdat we in een vrij korte tijd heel veel van Iran wilden zien, was het weinig uitrusten. Dat wisten we van tevoren, dus hop hop gelijk de stad in op naar het Golestan Paleis!

teheran golestan paleis

En in Iran mag je af en toe best een dansje doen ;-)

teheran azadi

Nachtbus naar Shiraz

Om tijd te besparen hebben we de langste afstand (zo'n 1000 km) met een nachtbus afgelegd. Prima te doen en best wel luxe! Dit was al een avontuur op zich ;-).

nachtbus

Meanwhile in Nederland...

Dobby heeft ook een weekje vakantie gehad ;-)

ondertussen

Shiraz

Ook in Shiraz bezochten we mooie bezienswaardigheden, struinden we over de bazaar en aten lekkere local snacks.

shiraz

Persepolis

Op weg naar de stad Isfahan stopten we bij Persepolis om deze ruïne stad te bezoeken.

persepolis

Isfahan

Isfahan is wederom ook weer een prachtige stad waar we de mooiste hoogtepunten hebben gezien zoals het paleis, het grote plein, moskeeën hebben bezocht en gechilled onder de mooie si-o-se brug met onze nieuwe vrienden ;-)

isfahan paleis

isfahan moskee

isfahan brug

Kashan en de woestijn

De laatste dag van maart reisden we naar het woestijnstadje Kashan om daar een bezoek te brengen aan een paar bezienswaardigheden én aan de woestijn. BUCKET LIST GOALS!!!!!

kashan

7 uur lang trokken we met een chauffeur en gids door de Maranjab woestijn van Iran. Prachtig!!

kashan woestijn

maranjab desert

Na het eten in het donker weer terug, want de volgende dag vertrokken we weer richting Teheran om aan onze terugreis te beginnen.

De laatste dag in Iran was op 1 April, dus die bewaar ik voor de volgende My Dazzling Life van April!

Dit was Iran in een vogelvlucht. Wil je meer zien en weten hoe deze reis was? Houd Dazzling Travels reisblog dan goed in de gaten, want ik heb zoveel om te vertellen en om te laten zien van dit fantastische land!

Hoe was jouw maand maart? Wat vind je van een reisbestemming als Iran?