zaterdag, 16 november 2013

(4 stemmen)
Angkor Wat Cambodja in Dazzling Travels Angkor Wat Cambodja in Dazzling Travels

Naar Cambodja met Dazzling Travels

Zoals je misschien wel gemerkt hebt, is het de laatste weken rustig geweest op het blog van Dazzling Beauty. Dit alles heeft te maken met een super vakantie in Cambodja! Van de voorbereiding zijn er al eerder enkele artikelen verschenen en nu volgt er een impressie van deze avontuurlijke backpack vakantie.

Backpacken in Cambodja

Vandaag precies 3 weken geleden begon onze 22 uur durende reis naar Cambodja. 22 uur lijkt heel erg lang (dat is het ook), maar is toch wel meegevallen. Het vliegschema was: Schiphol-Londen-Seoul-Siem Reap. 2 keer overstappen dus. 's Avonds aangekomen moesten we gelijk omschakelen naar 31 graden. Oef! Maar daar waren we redelijk snel aan gewend. Alle overnachtingen van deze reis hadden we van tevoren vastgelegd, dus dat was fijn en makkelijk. Dit is op één accomodatie na geboekt via booking.com. Verder regelden we de rest in Cambodja zelf, zoals een binnenlandse vlucht, een boottocht en vervoer van de ene naar de andere plaats. Dit is ter plekke allemaal heel goed te regelen. Ook het visum hebben we bij aankomst pas geregeld (dit scheelt ook enorm qua kosten).

Van de 553 foto's heb ik een kleine selectie gemaakt om te delen met jullie via dit artikel. Als je mij via Instagram of Facebook volgt heb je misschien al een enkele foto gezien :). Wat er te doen en te zien is in Cambodja? Van alles! Onze reis was heel divers. Van tempels en cultuur tot aan jungle, watervallen en strand. Ben je nieuwsgierig worden? Kijk dan hieronder mee naar een geweldig land!

Cambodja Jungle

Bezienswaardigheden in Cambodja

De tempels van Angkor Wat!

Cambodja Angkor Wat 1

Independence Monument

Cambodja Phnom Penh

Tuol Sleng gevangenis

Dit is een gevangenis uit de tijd van de Rode Khmer oorlog. Hier zijn afschuwelijke dingen gebeurt. Het prikkeldraad zegt al genoeg.....

Cambodja Phnom Penh Tuol Sleng

Otres Beach

Cambodja Sihanoukville

Uitzicht vanuit onze bungalow @ Malibu Bungalows

Wij zijn weer een prachtige ervaring rijker! Cambodja is een heel fijn land om te reizen, de natuur is erg mooi en de bevolking is ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Er heerst hier nog wel veel armoede. Maar wat mij wel opvalt (dat viel me in Thailand ook al op) de mensen hebben niet veel, maar zijn tevreden. Daar zouden we hier in Nederland nog wel wat van kunnen leren! Hopelijk heb ik jou ook kunnen inspireren om eventueel ooit een keer naar dit fantastische land te reizen.

Dit is niet het laatste artikel van mijn serie blogs over backpacken in Cambodja. Er komen ook nog beauty items aan (ik ben bijvoorbeeld naar een locale kapper op de markt geweest) en een shoplog. Hou voor deze artikelen ook Youtube in de gaten :).

Be Dazzled!!

Laat een reactie achter

Zorg ervoor dat u de verplichte (*) velden invult waar dit is aangegeven. HTML code is niet toegestaan.